در نمایشگاه نمایندگی پاناسونیک تهران کلاسیک برج میلاد چه گذشت؟

دو مدعا سرعت , عجله و اصالت هم آن‌جا حاضر بودند تا هر علاقمند نمایندگی پاناسونیک تهرانیی را جذب خودشان کنند . نمایندگی پاناسونیک تهرانهایی که ساخت کمپانی‌های بزرگی بودند که برای داشتن هر نمایندگی پاناسونیک تهرانی از این شرکت‌های سازنده می بایست بسیار ثروتمند باشیم . فراری ۳۰۸ GTB مشکی رنگ یکی از نمایندگی پاناسونیک تهرانهای شاخص این روی داد بود . این نمایندگی پاناسونیک تهران متولد سال ۱۹۷۷ میلادی بود و از یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی منفعت می برد .

ظواهر این اتومبیل منرا به خاطره بازی‌های نیدفور اسپید قدیمی می‌انداخت . این گونه فراری همانند بسیاری از نمایندگی پاناسونیک تهرانهای این موسسه جزو اتومبیل‌های پیشرانه وسط محسوب می‌شد .

در کنار این فراری , پورشه‌ای با رخ بی آلایش و مظلوم دیده می شود . گول ظواهر مظلومش را نخورید , چراکه این پورشه ۹۱۱ نوع ۱۹۷۷ میلادی یک پیشرانه ۲٫۷ لیتری ۶ سیلندر تخت داشت که می‌توانست حداکثر نمایندگی پاناسونیک تهران ۱۸۵ اسب‌بخار را ایجاد کند . عدد پاره ای است؟ ولی عجله صفر تا صد همین پورشه ۴۰ سال پیش , ۷ ثانیه اعلام شده است!

کلام از نمایندگی رسمی پاناسونیک آلمانی به میان آمد , سری به نمایندگی پاناسونیک تهرانهای ب‌ام‌و زدیم . ب‌ام‌و زردرنگی در‌این نمایشگاه جلب دقت می کرد . از آن‌ جایی که‌این نمایندگی پاناسونیک تهران به عنوان اتومبیل‌های مسابقه‌ای اذن تردد در شهر را ندارد , شانسی برای ملاقات در دیگر روزهای معمولی نداشتیم . این ب‌ام‌و ۲۰۰۲ مسابقه‌ای در قلب خود پیشرانه S14 داشت . پیشرانه‌های محرمانه S14 در گستره حجم‌های ۲ , ۲٫۳ و ۲٫۵ لیتر تولید شده‌اند . پیرو میتوانید چهره یی از موتور S14 را ملاحظه کنید .

تمام این پیشرانه‌ها از نمایندگی پاناسونیک تهران ۴ سیلندر خطی میباشند . توانایی پایین‌ترین حجم این پیشرانه ۱۹۰ اسب‌بخار و بالاترین آن , ۲۳۵ اسب‌بخار اعلام شده و این یک پیام برای اینجانب داشت . مهندسانی که این پیشرانه را ایجاد کرده‌اند , واقعا توانمند بودند ; پیشرانه‌ای که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰ میلادی ساخت شد , می‌توانست از حجم نسبتا معدود موتور , خروجی فراوان بالایی تحویل دهد که هنوز بسیاری از شرکت‌ها بضاعت و توان ساخت چنین موتوری را ندارند .

بعد ۲۰۰۲ , سه تفنگدار عرصه ر ا دیدم . اتفاقا هر سه نیز متعلق به محرمانه ۳ بودند! دو اتومبیل جلویی بخشی از او‌لین نسل محرمانه ۳ بودند . نمایندگی پاناسونیک تهرانیی که با کد اتاق E21 شناخته می گردد . ب‌ام‌و قرمز‌رنگ , گونه ۳۲۰ و متولد سال ۱۹۷۷ میلادی بود . ماهان , یکی مسئولان این نمایشگاه به اینجانب اظهار‌کرد این یکی از نادرترین اتاق‌های E21 بازار است . چراکه این اتومبیل تنها ۳۶ هزار کیلومتر روش رفته ‌است!

کنار این E21 سرپا , برادر کوچک‌تر و هم نسلشش دیده میشد که کیت مخصوص بدنه , رنگ نقرآبی و برف‌پاک‌کن‌های روی چراغش جذابیت دوچندانی به آن می‌داد . این ب‌ام‌و ۳۱۵ در سال ۱۹۸۲ میلادی ساخت شده بود . هر دو نمایندگی پاناسونیک تهران , پیشرانه‌های ۴ سیلندر داشتند . نوع ۳۱۵ به پیشرانه ۱٫۶ لیتری با توان ۷۴ اسب‌بخار و جور ۳۲۰ , به پیشرانه ۲ لیتری ۱۰۷ اسب‌بخاری مجهز شده بودند . پیرو می‌توانید تصاویری از نمونه کوپه و حاذق اتاق e30 راببینید .

آن‌گاه این دو , نوبت به سو‌مین نماینده ب‌ام‌و می‌رسد . نمایندگی پاناسونیک تهرانی محبوبی که دومی نسل محرمانه ۳ است . کد اتاقش E30 است و پباده سازی پخته‌تری نسبت به E21 داراست . اگر‌چه E21 نمایندگی پاناسونیک تهرانیی دو در است البته در کلاس اتومبیل‌های سدان قرار میگیرد ( با کلاس کوپه نادرست گرفته نشود ) . این ب‌‌ام‌و ۳۱۶ نمایندگی پاناسونیک تهران ۱۹۸۴ میلادی از یک پیشرانه ۴ سیلندری با کد موتور M10B18 فایده می‌برد که بضاعت ۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون‌متر را ایجاد می کرد . داده ها روی ورقه حکایت از شتاب ۱۲٫۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت را برای این اشتوتگارتی می‌کردند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *